Girişimciler için Pazarlama 101

Girişimciler için Pazarlama 101

 

Girişimciler için hazırladığım bu bloglarda, bir önceki yazımda, girişim fikrinin pazara hazırlanırken takip edilmesi gereken 10 maddeyi anlatmıştım. Bir girişimci bu hazırlıkları yaparken bir girişimcinin ‘Pazarlamanın en temel ilkelerine’ de hakim olması gerekir. Aşağıdaki 5 makalede özellikle teknik yöneticiler için pazarlamanın en temel felsefesini anlatmaya çalıştım. Pazarlamanın temelinde müşteri davranışlarını tahmin etme ve yönlendirme yatar. Peki müşteri ne ister, nasıl davranır, neyi satın alır? Önce bu konular hakkında fikir sahibi olmak lazım.

 

 
 
 

SORU3:

Doğru şeyi pazarladığınızdan nasıl emin olursunuz?

 

SORU4:

En iyi ürün hangisidir? Müşteri ürünü neye göre seçer?

 

SORU5:

Matrix’teki kırmızılı kadın bize anlatıyor?

 
 

Müşteriye doğru yaklaşabilmek

Yine önceki yazımda değindiğim gibi; iyi bir iş fikri, iyi bir pazarlama planı ile desteklendiğinde, ücretsiz tanıtım yapılsa bile belli oranda geri dönüş alacaktır. Belki hemen satış olmaz ama bir soru ya da bir yorum ile konuya bir ilgi olduğunu anlarsınız. Hiç etkileşim olmuyorsa bir şeyler ters gidiyor demektir. Vaadiniz, mesajınız, hedef kitleniz doğru planlandıysa, mutlaka bir hareket olacaktır. Bu hareket olana kadar yukarıdaki 5 soruyu kendinize sormaya devam edin. Yani hemen para koyup reklam yapmaya çalışmayın. Önce müşteriye doğru yaklaşımı bulmanız gerekiyor. Girişimci olarak amacınız en düşük bütçe ile etkili sonuç veren bir değer önerisi yaratmaktır.

 
Comment (1)
Join the discussion
Read them all
 

Comment

Hide Comments
Back

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share