Neden The Box?

Neden The Box?

Standartlara uyarak hazırlanmış özgeçmişim ve The Box’u kurmadan önceki hayatımın özeti Linkedin hesabımda yer alıyor. Ancak The Box’a giden yolda Linkedin hesabımda yer almayan bazı detaylar var. Mesela Ünsal Hoca gibi…

Marmara İletişim’de Ünsal Oskay ile tanıştıktan sonra gidişatım belli olmaya başladı sanırım. Ünsal Hoca’nın ‘Yıkanmak istemeyen çocuklar olalım‘ isimli kitabını ilk gördüğümde çocukluğumun eksik kalan parçasını bulduğumu hissettim.

Kitabın arka kapağı şöyle biter: Sorgulayan, anlayan ve çözümleyen eleştirel bir bakışın, yeni bir anlatımın yolunu açan denemeler...

Okul sonrası iş hayatım sürekli medya, pazarlama ve halkla ilişkiler üçgeninde geçti. Sorguladım, çözümlemeye çalıştım, yeniyi denedim, yıkanmak istemedim. Geleneksel yöntemleri eleştirdikçe kendimi teknoloji ve dijital dönüşüm projelerinin ortasında buldum.

Medya sektörünün pek çok farklı alanında çalıştım. Bu sektörde hikayeler bulmayı ve bunları etkileyici bir şekilde anlatmaya tutkuyla bağlandım.

Saymadım ama muhtemelen yüzlerce hikaye buldum, görselleştirdim, kurguladım ve anlattım ya da anlatıcılara koçluk yaptım. Televizyon ekranında, resimli dergi sayfalarında, uzun uzun yazılarla dolu gazetelerin iç sayfalarında, küçük toplantı odalarında projektörle duvara yansıtılan sunumlarda, sosyal medya hesaplarında, web sitelerinde… Yurt içinde ve yurt dışında sayısız etkinlikte devasa led ekranlardan binlerce kişiye yapılan açılış konuşmalarında…

Kısacası, 2000 yılından beri olduğu gibi bugün de liderler ve kurumlar için pazarlama stratejileri oluşturuyor, bu stratejilere uygun etkileyici hikayeler anlatıyorum. Bu işin anlatıcı kısmı…

Sonrasında ise yeni bir yola koyuldum. Yıkanmak istemediğimi herkese söylemek istiyordum. Hayatımın bir dönemini girişim dünyasının kalbi San Francisco’da geçirdim. Burada edindiğim birikimlerle kendi girişimlerimi kurdum. Kendi girişimlerimin stratejilerini oluşturmak ve insanlara anlatmak bu hayatta yaptığım en keyifli işlerim oldu.  

2015’ten sonra en iyi olduğum ikinci alanın da girişim stratejileri olduğunu keşfettim. İngilizcede bazıları için strategic thinker derler. Şimdilerde bana soranlara kendimi böyle tarif etmeyi daha çok seviyorum. Bu süreç içinde pırıl pırıl insanlarla tanıştım. Uzun bir süredir İTÜ Çekirdek’te yüzlerce yeni girişimciye mentorluk yapıyorum. 

Stratejik düşünebilmenin en önemli kuralı problemlerin çözümüne yönelik farklı, denenmemiş, ilk bakışta görülemeyen çözümleri de deneyebilmektir. Yani konulara dışarıdan farklı bir gözle bakabilmek, yani thinking out of the box… 

The Box’a hoşgeldiniz.

Comments (27)
Join the discussion
Read them all
 

Comment

Hide Comments
Back

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!

Share